Франчайзинг (комерційна концесія) передбачає передачу права на провадження певного виду підприємницької діяльності по готовій бізнес-моделі від однієї сторони (франчайзера) та іншій стороні (франчайзі). Це специфічне вкладення інвестицій, що вимагає досконального вивчення того, що потрібно знати при покупці франшизи.
Франчайзі стають з двох причин. Перша полягає в бажанні стати індивідуальним підприємцем, а друга - знайти вже прибутковий бізнес для інвестицій. В обох випадках підходить франшиза наливної парфумерії, оскільки на оригінальні духи ніколи не пропадає попит, особливо в свята.
Високим попитом користується франчайзинг в області громадського харчування, обслуговування. Виробництво вимагає хорошої матеріальної бази, кваліфікованого персоналу, тому затребуване в меншій мірі. Вибираючи напрямок комерційної концесії, орієнтуйтеся на свої можливості і потреби потенційних клієнтів вашого регіону.
Чи варто купувати франшизу? Експерти радять займатися таким бізнесом тільки тим людям, які мають тверде бажання отримувати дохід, підкоряючись і слідуючи вже існуючої ідеології, цілями та завданнями. Приймати власні рішення вже не вийде. Ви завжди будете представником чужого товарного знаку.
Суть франчайзингу зводиться до укладення договору між власником франшизи парфумерії або іншого бізнесу на відкриття філії з можливістю продавати, в нашому прикладі - оригінальні духи на розлив. Перевагою є відсутність необхідності в пошуку постачальників і так далі. Головне, чітко собі уявляти, що потрібно знати про франшизу. Найважливішими критеріями є:
Чітко проаналізувавши існуючі пропозиції, ви з легкістю підберете варіант, що задовольняє вашим побажанням. Не слід забувати про те, що хороший франчайзер безпосередньо зацікавлений в постійному прибутку, а не разовому отриманню паушального внеску, і надає всіляку підтримку своїм франчайзі.
Відповісти на це питання дозволяє спілкування з юристом, що спеціалізуються в даній області, а також діючими франчайзі. Спеціаліст з юридичною освітою і досвідом підкаже, що потрібно знати для відкриття франшизи в тій чи іншій області, включаючи реєстрацію підприємства.
Якщо діючі франчайзі неохоче йдуть на контакт, завжди можна скористатися відкритими і закритими базами. Подивіться, скільки доходу приносить підприємство, а потім відніміть роялті, яка запитує власник франшизи.
Наявність попиту на товар, пропонований по франчайзингу, хороші умови по комерційної концесії роблять подібний вид підприємницької діяльності відмінним вкладенням коштів. Головне, чітко розуміти різницю між паушальним внеском і роялті, потенційним прибутком.
Перший являє собою разовий внесок - гарантію зацікавленості у франшизі. Роялті є частиною плати, яку франчайзі (ви) повинні оплачувати щомісяця франчайзеру. Отже, рентабельність і потенційний дохід обчислюють з урахуванням цих витрат, а також оплати праці продавців, оренди.